№
|
Назва
|
Роки
існування
|
Де
засновано
|
Учасники
|
1.
|
«Буря і натиск»
|
70-80 рр. XVIII ст.
|
Німеччина
|
Гете, Шиллер та ін. (проти класицизму та
просвітництва)
|
2.
|
Кирило-Мефодіївське
братство
|
1845-1847
|
Київ
|
П. Куліш, Т. Шевченко
|
3.
|
«Руська трійця»
|
середина XIX ст.
|
Західна
Україна
|
М. Шашкевич,
І. Вагилевич, Я. Г оловацький
|
4,
|
«Молода Україна»
|
1870-1890
|
Галичина
|
І. Франко
|
5.
|
«Академический
кружок»
|
1876-895
|
Львів
|
І. Франко, М.
Павлик
|
6.
|
«Академічна громада»
|
1888-1895
|
Краків
|
В.Стефаник
|
7.
|
«Покутська трійця»
|
90-ті роки XIX ст.
|
Західна
Україна
|
В.Стефаник, Л.Мартович, М.Черемшина
|
8.
|
Братство тарасівців
|
1891
|
Канів
|
Б. Грінченко, В. Самійленко, М. Коцюбинський, М.
Вороний (за ініціативи харківських і київських студентів)
|
9.
|
«Молода муза»
|
1906-1909
|
Львів
|
П. Карманський, Б. Лепкий, В Пачовський та ін.
|
10.
|
«Гілея» (угрупування рос. футуристів)
|
1910
|
Південь
України
|
В. Хлєбніков, Д. Бурлюк
|
11.
|
«Фламінго» (футуристична організація)
|
1919
|
Київ
|
М. Семенко, О. Слісаренко, Гео Шкурупій
|
12.
|
«Комкосмос» мистецьке угруповання
(перейменоване на «Аспанфут»)
|
1921
1922
|
Київ
|
М. Семенко, М. Яловий, О. Слісаренко, Гео Шкурупій
|
13.
|
«Плуг» спілка селянських
|
1922
|
Харків,
Київ
|
А. Головко
|
14.
|
«Празька школа»
|
20-ті рр. XX
ст.
|
Прага,
Подєбради
|
Е. Маланюк, Ю. Клен, О. Ольжич,
О. Теліга
|
15.
|
«Гарт»
|
1923
|
Харків
|
В. Еллан-Блакитний (ініціатор)
О. Довженко,
В. Сосюра,П. Тичина,М. Хвильовий
|
16.
|
«Ланка»
|
1924 (з 1926- МАРС)
|
|
В. Підмогильний, Г. Косинка,
Б.Антоненко-Давидович, Т. Осьмачка,
Є. Плужник
|
17.
|
ВАПЛІТЕ
(спілка
пролетарських
письменників)
|
1926-1928
|
Харків
|
М. Хвильовий
(ініціатор),М.Куліш(президент), В.Сосюра,
П.Тичина, Ю. Яновський.
О. Довженко, П. Панч (25 осіб)
|
18.
|
«Молодняк» (організація
молодих письменників)
|
1926-1932
|
Харків
|
Л. Смілянський, Л. Первомайський, С.
Воскрекасенко, Я. Гримайло, О. Корнійчук, А. Шиян
|
19.
|
Неокласики
|
20-ті рр. XX ст.
|
Київ
|
М. Зеров,
М. Рильський,П. Филипович, М. Драй-Хмара,
Ю. Клен (Освальд Бургартд
)
|
20.
|
ВУСПП
|
1927
|
Харків
|
у протиставлення В АПЛІТЕ, неокласикам, МАРСу...
|
21.
|
«Танк» (відг.«празької школи»)
|
1929
|
Варшава
|
Ю. Липа, Є. Маланюк, 0. Теліга
|
22.
|
СПУ (спілка письменників України)
|
1941
|
Україна
|
«слухняні» письменники України
|
23.
|
МУР
(Мистецький Український Рух)
|
1945
|
Німеччина
|
У.Самчук (голова), Ю.Шерех (Шевельов) — заст.,
І.Багряний, Є.Маланюк, Т.Осьмачка
|
24.
|
«Нью-йоркська
група»
|
середина 50-х рр. XX ст.
|
Америка
|
"Первісну сімку"групи склали:
Емма Андієвська,Віра Вовк, Женя Васильківська,
Патриція Килина,Юрій Тарнавський, Богдан
Рубчак,Богдан Бойчук
|
25.
|
«Слово»
(об'єднання українських письменників в еміграції -
прод. МУРу)
|
1957
|
|
[. Багряний, Є. Маланюк, Ю. Шевельов
|
26.
|
«Шістдесятники»
|
60-ті рр. XX ст.
|
СРСР
|
1. Світличний (натхненник), Д. Павличко, Л,
Костенко, І. Драч.В. Симоненко,Григір Тютюнник,Є. Гуцало,
В. Стус, М. Вінграновський, В. Дрозд, В. Шевчук,
1. Дзюба, Михайлииа Коцюбинська
|
27.
|
КИЇВСЬКА ШКОЛА ПОЕЗІЇ
(феномен так званого "постшістдесятництва” в українській
літературі). В основу об'єднання було покладено спробу зреалізувати, власне,у
поезії «триєдність свободи» (свободу творення, свободу особистості і свободу
народу)
|
1965-1968 (назва виникла у 1969)
|
Київ
|
Василь Голобородько, Віктор Кордун,
Василь Рубан, Микола Воробйов,
Михайло Саченко, Валентина Огрощенко, Надія
Кир'ян, Михайло Григорів, Іван Семененко, СтаніславВишенський та Валерій Ілля
(студенти, які в 2-й пол. 1960-х рр. вступили до Київського університету,
згодом були виключені з нього)
|
28
|
«Вісімдесятники» орієнтація на культурні здобутки
європейської спільноти, особливо на корпус модерної та
неомодерної літератури поставстрійгького
культурного іростору XX сг.
«Нова література»
|
80-ті рр. XX сг.
|
СРСР
|
1) надання
Домінантного значення формальній складовій твору;
2) перехід
від наративного символізму до інтертекстуального та пошук сенсу
інтертекстуальності як ностальгія за салоном;
3) відсутність
претензії на творення конституативних
текстів;
4)бажання харизматизації
через «визнання Заході» і пов'язані з цим комплекси та розчарування;
5) концептуальний
урбаністичний індивідуалізм;
6) тяжіння
до синтегичних способів кремації
Є. Пашковський, В. Цибулько
|
29.
|
«Бу-Ба-Бу»
(Бурлеск — Балаган — Буфонада)
|
1985
|
Львів
|
Ю. Андрухович, 0. Ірванець, В. Неборак. Літугруповання
стало втіленням в українському культурному геиггальті карнавального
необарокового дискурсу, притаманного метаісторичній карнавальній культурі
людства
|
30.
|
АКАДЕМІЯ «Бу-Ба-Бу».
Неофіційна
навкололітературна
спільнота, заснована бубабістами» і безпосередньо
пов'язана з процедурою присуджен ня щорічної. Премії
«Бу-Ба-Бу» за найкращий вірш року.
|
1989
|
Київ
|
3 моменту своєї урочистої інавгура ції Академія'
перетворюється в закриту структуру з обмеженою кількістю дійсних членів.
Іван Малкович (1988), Назар Гончар (1989), Віхта
Сад (1990), Володимир Цибулько
(1991), Михайло
Барбара
(1992), Олена
Буєвич(1993), Петро Мідянка (1994),
Микола Холодний (1995), Галина Петросаняк (1996),
Юрко Позаяк (1997)
|
31.
|
«ДЕВ’ЯТДЕСЯТНИКИ»
1) літературна
генерація, представники якої почали друкувати свої твори у 90-х Р
2) самоназва
великої групи молодих літераторів, котра формально виникла завдяки реалізації
проектів антологій видавництв «Смолоскип» — «Молоде вино» і «Тексти».
|
1990-ті
|
Україна
|
Іван Андрусяк, Юрій Бедрик, Сергій Жадан, Тарас
Прохасько, Леся Демська, Галина Петросаняк та ін. Феномен «дев'ятдесятників»
об'єднує як ностальгійну спробу реставрації невідбутого українського модерну
1920-х років, так і рефлексії на постмодерністську ситуацію в сучасній світовій
літературі.
|
32.
|
АУП - (Асоціація українських письменників). Має за
мету подолання структурно-ідеологічного змертвіння в письменницькому
середовищі України.
|
Утворено 6-8 березня 1997р. на
установчих зборах АУП (118
учасників).
|
Київ
|
Президентом АУ11 було обрано Юрія Покальчука,
пізніше — Тараса Федюка. Серед членів асоціації: В. Моренець, Ю. Андрухович,
І.Римарук, С. Жадан, О.Кривенко (понад 100 учасників)
|
33.
|
«БАСКИ; Листи дубаГерніки»
|
1995
|
Львів
|
Представляв творчість поетів Богдана Скаврона та
Андрія Карпінського, ініціали яких і утворюють абревіатуру їхнього
літугруповання
|
34.
|
«ЛуГоСад»
|
1984
|
Львів
|
І. Лучук, Н. Гончар, Р. Садловський «Методологічна
основа)) творчості «ЛуГоСаДУ»—теорія поетичного ар'єргарду
|
35.
|
"ПРОПАЛА ГРАМОТА" (було заявлено як
авангардний проект)
|
кінець 1980- х- початок 1990-х
|
Київ
|
Літературне угрупування трьох київських поетів:
Юрка Позаяка, Віктора Недоступа та Семена Либоня
|
36.
|
«МУЗЕЙНИЙ ПРОВУЛОК, 8» (літературний «неокласичний
гурт»)
|
1990
|
Київ
|
Виник з ініціативи Віталія Бориспольця, Олександра
Бригинця. Таким чином, самоозначення гурту(неокласичний) залишається
сприймати, хіба що як недотепний жарт.
|
37.
|
ГЕРАКЛІТ (Голінні ентузіасти рака літературного;
об'єднання поетів паліндромістів)
|
29 вересня 1991
|
Київ
|
Засновники: Назар Гончар, Іван Лучук, Микола
Мірошниченко, Анатолій Мойсієнко.
|
38.
|
"ЧЕРВОНА ФІРА''
|
1991
|
Харків
|
Інкорпорація харківських поетів С. Жадана,
Р.Мельникова, І.Пилипчука. Літературною концепцією «Червоної Фіри» згідно із
заявами її членів і неофутуризм. Східноукраїнський аналог «Бу-Ба-Бу»
|
39.
|
«Нова дегенерація»
|
1991-1994
|
Івано-
Франківщи
на
|
Складалось з трьох літераторів (вихідців з
Івано-Франківської області) — Івана Андрусяка, Степана Процюка та Івана
Ципердюка
|
40.
|
ТВОРЧА АСОЦІАЦІЯ
«500»
|
1993
|
Київ
|
М. Розумний, С. Руденко, Р. Кухарук, В, Квітки,
А. Кокотюха. Об'єднання авторів та літ.діячів,
приналежних до постмодерного дискурсу 1990-х
|
41.
|
«ЗАХІДНИЙ ВІТЕР»
|
1994
|
Тернопіль
|
Літугруповання трьох тернопільських поетів: В.
Махно, Б. Щавурський, Г. Безкоровайний
|
42.
|
Літературна майстерня «Пси святого Юра»
|
1994
|
Київ
|
Ю. Покальчук, Ю, Андрухович, 1. Римарук, В.
Герасим'юк, В. Медвідь, В. Неборак О. Ірванець, Т. Федюк. Неофіційне творче
об'єднання із семи українських письменників, що таким чином вирішили шукати
не стільки естетичної, скільки професійно-цехової єдності.
|
43.
|
ОРДЕН ЧИНУ ІДІОТІВ (ОЧІ)
(Товариство літераторів, художників,
культурологів, філософів)
|
Декларація 31 липня 1995 р.
|
Львів
|
Назар Гончар, Роман Козицький, Володимир Костирко,
Андрій Крамаренко, Іван Лучук, Ігор Драк. Слово «ідіот» трактується
товариством в первісному (грецькому) значенні цього слова: власник себе
|
44.
|
ПОЗАДЕСЯТНИКИ (Достатньо віртуальне поколіннєве
літературне згромадження)
|
1997
|
Львів
|
(Термін «позадесятники» було впроваджено Б.
Смоляком і Б. Чепурком, коли під такою назвою пройшли п'ять поетичних вечорів
львівських поетів)
О. Гордон, І. Бондар-Терещенко, П. Вольвач, С.
Процюк. В. Слапчук, І. Павлюк
|
45.
|
«ДРУЗІ ЕЛІОТА» (Літературне угруповання з числа
студентів Ніжинського педагогічного інституту ім. М. Гоголя)
|
1997
|
Ніжин
(Чернігівщи
на)
|
А. Дністровий, А. Іванов, С. Коноваленко. їхня
творчість є вираженням інтенціональності як звернення людського сущого до
Бога здійснити «релігацію» (зв'язок людини з Божественним)
|
46.
|
НСПУ (Національна спілка письменників України)
|
1998
|
Україна
|
Офіційна літературна організація, фінансована та
підтримувана державою
|
47.
|
ХаДЛА (Харківсько- Донецький літературний альянс)
|
1998-1999
|
Схід
України
|
І. Бондар-Терещенко, С. Жадам, О. Соловей, А.
Біла, О. Кажан.
|
48.
|
«Шабаш»
|
|
Київ
|
|
49.
|
ЧУММА (Чільна українська молодіжна мистецька
агенція)
|
|
|
Творча формація, що має на меті вирішення
конкретних проблем молодіжного мистецького життя
|
Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.
О. Уайльд
неділя, 19 квітня 2015 р.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар